کسی حق سیاه نمایی از شرایط کشور را ندارد/ میخواهند مهاجرت کنند، حرف سیاسی می زنند
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۱۳۷۳
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز (۱تیر ماه ۱۴۰۱) با فعالان بخش سینما و هنر استان کرماتشاه دیدار و گفتوگو کرد.
در این دیدار تنی چند از فیلم سازان به بیان دغدغههای بخش سینما در کرمانشاه پرداختند و مهم ترین مشکل را نبود زیر ساختهای لازم و کمبود اعتبارات در شهرستانها اعلام کردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فعالین فرهنگی و سینمایی کرمانشاه، عنوان کردند: حدود ۸۰ درصد سینماهای کشور در تهران و ۱۵ درصد در سه استان برخوردار وجود دارد و ۵ درصد باقی مانده به سایر استانها اختصاص دارد و این بی عدالتی و عدم توازن در اختصاص سرمایهها اجحاف بزرگی به مردم و هنرمندان است.
در ادامه نشست، دکتر خزایی طی سخنانی، اظهار داشت: دغدغهی فرهنگی در سطح کلان کشوری وجود دارد و به همین منظور سفرهای استانی را در صدر برنامههای خود قرار دادهایم و در این زمینه از استان های کم برخوردار شروع کردهایم.
وی افزود: دغدغهی سینما در استانها وجود ندارد لذا با حضور مسئولین در تلاش هستیم که مقوله سینما پررنگ تر شود مدیران تنها زمانی میتوانند به فیلم سازی کمک کنند که به استانها سفر کنند تا از نزدیک با مشکلات فیلم سازی استانها آشنا شویم.
در این دیدار همچنین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه طی سخنانی، اظهار داشت: کرمانشاه در حوزهی سینما دچار مشکلات عدیدهای است و با توجه به جمعیت ۲ میلیون نفری کرمانشاه تعداد سینما در استان بسیار کم و محدود است.
صفدری تصریح کرد: مردم کرمانشاه در جشنواره فیلم فجر استقبال بی نظیری داشتند و این نشان میدهد مردم ما به هنر سینما بیگانه نیستند.
برخی فیلمها بر سر فرهنگ کشور بلا آوردهاند
دکتر خزایی در حاشیه این نشست و در گفتوگو با خبرنگاران، اظهار داشت:در برخی آثار سینمایی که در کشور تولید شده است متاسفانه خوراک فرهنگی خوب نداریم و در بلند مدت متوجه خواهیم شد که برخی از این آثار چه بلایی بر سر فرهنگ کشور آوردهاند.
وی در ادامه اظهار کرد : حدود ۱۷ فیلم در دوران کرونا بنا به دلایلی به مرحله پخش نرسیده که به سبب تعامل با فیلم سازان قرار است اصلاحاتی صورت بگیرد و آمادهی پخش شوند.
رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما نباید امید مردم را در محصولات فرهنگی نا امید کنیم، متاسفانه نگرانیهایی بابت محتوا فیلمها وجود دارد؛ برخی از فیلم سازان به بهانه حضور در جشنوارههای خارج از کشور سخنانی میگویند که کارکرد هنرمندانه و سینمایی ندارد بلکه تنها کارکرد سیاسی را به دنبال دارد.
خزایی تصریح کرد: هنرمند نمیتواند ابزار دست خارج نشینان باشند بلکه باید در دفاع از ملت و کشور خود و تحریمهای ظالمانه فعالیت کنند ولی متاسفانه در جشنواره اخیر کن برخی از هنرمندان صحبتهایی ارائه دادند که فقط جنبه سیاسی داشت و هدف هم جهت جذب سرمایه یا مهاجرت به کشورهای بیگانه است که در این مورد امور سینمایی حتما برخوردهایی خواهد داشت.
معاون وزیر ارشاد ادامه داد: قرار نیست که هر کسی با سیاهنمایی در اینگونه جشنوارهها کل نظام را زیر سوال ببرد.
وی در پایان گفت: برخی از هنرمندان اخیرا هم بیانیه سیاسی دادند که اصلا مطالبهی فرهنگی نیست و در تقابل با خواستههای کشور است که مطمئنا در این زمینه هم برخورد لازم اتخاذ خواهد شد.
انتهای پیام/ح
منبع: فارس
کلیدواژه: معاون وزیر ارشاد کرمانشاه اخبار کرمانشاه مهاجرت بازیگران سیاه نمایی استان ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جزئیاتی تازه درباره آخرین عاشقانه زندهیاد حسام محمودی
آفتابنیوز :
فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» دومین ساخته کاوه صباغزاده مدتی است که در بخش «سینما آنلاین» فیلمنت اکران آنلاین شده است به همین بهانه محمد جلیلوند منتقد سینما در یادداشتی درباره ویژگیهای این فیلم عاشقانه نوشته است.
در این یادداشت آمده است:
«عنصری به نام تخیل که نقش مهمی در شکلگیری صنعت سینما داشته و آن را به یکی از سودآورترین صنایع جهان تبدیل کرده، متاسفانه جایگاه چندانی در سینمای ایران نداشته و واقعگرایی آن هم به شکل افراطی و سرشار از اغراق جای تخیل را پر کرده است. در سالهای اخیر اندک تلاشهایی برای تولید آثاری متفاوت با جریان روز سینمای کشورمان صورت گرفته و گهگاه نیز به نتایج درخورتوجهی منجر شده که یکی از شاخصترین آنها «رمانتیسم عماد و طوبا» ساخته کاوه صباغزاده است که تجربهای نو و امیدوارکننده در قالب کمدی-رمانتیک به حساب میآید. پلتفرم فیلمنت که تنوع در پخش آثار سینمایی را در دستور کار خود داشته و در سال جاری نیز مانور بیشتری هم روی تنوع مضمونی اکران آنلاین داده، به تازگی پخش آنلاین این فیلم را آغاز کرده که میتواند دارای جذابیتهای زیادی برای علاقهمندان این دسته از آثار باشد.
صباغزاده پس از ساخت فیلم گرم و دلنشین «ایتالیا ایتالیا»، در دومین فیلم سینمایی خود «رمانتیسم عماد و طوبا» قالب کمدی-رمانتیک را برگزیده است. او قصه خود که با نگاهی به کتاب «سیر عشق» نوشته آلن دوباتن نوشته شده را بر پایه عشق میان عماد و طوبا بنا کرده و دیگر اجزا را حول محور این دو چیده است. در عین حال، فیلمنامهای شخصیت محور خلق کرده که یکی از تمهای ابدی سینما با عنوان عشق به تاروپودش گره خورده و آن را پیش میبرد. صباغزاده قصهاش را خوب شروع کرده و آن را با ریتمی مناسب به نقطه عطف نخست میرساند. زوج جوانی که تماشاگر را به تماشای قصه زندگی خود دعوت کرده و فرازوفرودهای آشنایی را به تصویر میکشند. استفاده از راوی هم نکته مثبتی برای فیلم و شیوه روایت آن به حساب میآید که از آن برای قصهگوتر شدن کار بهره گرفته شده که در ساختار فیلمنامه فیلم به خوبی جا افتاده است.
اهل سینما و تئاتر بودن این دو نیز ایدهای مناسب برای خلق شوخیهای جذاب به نظر میرسد که در عین حال رگههای پررنگی از فانتزی دارد. «رمانتیسم عماد و طوبا» نگاه روانشناسانهای به قهرمانهای خود و سیر روابط آنها داشته و در عین حال دست به آسیبشناسی هم میزند. موضوعی که در سینمای ایران به آن کمتر پرداخته شده و این فیلم از این حیث نمونهای شاخص و درخشان به حساب میآید.
صباغزاده برای جذابتر شدن فیلم خود شوخیهای بامزهای را با تکیه بر ظرفیتهای کمدی رمانتیک خلق کرده که حال و هوای شیرینی به فیلم بخشیده است. از طرف دیگر روی وجوه بصری فیلم خود نیز به خوبی کار کرده و از رنگ و به ویژه نور برای خیالانگیزتر شدن فیلم خود سود جسته که میتوان آن را جزو نقاط قوت فیلم به حساب آورد. همان نکتهای که تماشای «رمانتیسم عماد و طوبا» را دلپذیرتر کرده و آن را به ذات سینما نزدیک میکند.
انتخاب بازیگر در کمدی رمانتیکها از اهمیت فوق العادهای برخوردار بوده و تنها اندک لغزشی میتواند کلیت کار را به خطر بیندازد. آن هم فیلمهایی از جنس «رمانتیسم عماد و طوبا» که با تکیه بر دو شخصیت اصلی خود پیش رفته و کاملا متکی به بازیگران خود است. صباغزاده نقشهای اصلی فیلم خود را به دو بازیگری سپرده که تا زمان تولید فیلم تجربه سینمایی زیادی نداشته و بیشتر در قاب کوچک تلویزیون حضور داشتهاند. با این حال، شیمی رابطه عماد و طوبا با تکیه بر بازی خوب این دو قابل قبول از کار درآمده است. زندهیاد حسام محمودی به شخصیت عماد باورپذیری خوبی بخشیده و تماشاگر را به سمت خود میکشاند. در طرف دیگر، الناز حبیبی در نقش طوبا قرار دارد که به خوبی از فیزیک و میمیک چهرهاش برای جان بخشیدن به نقش بهره گرفته و بازی درخشانی را ارایه کرده است. تا جایی که برای نخستینبار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر شده است. البته نمیتوان از گروه بازیگران «رمانتیسم عماد و طوبا» گفت و از کنار زندهیاد علی انصاریان عبور کرد. بازیگری که در نقشی مکمل خوش درخشیده و آخرین فیلم سینماییاش، نوید حضور بازیگری توانا در عرصه سینمای ایران را میداد.
«رمانتیسم عماد و طوبا» از آن دسته فیلمهایی است که قابلیت ارتباط با طیفهای مختلف سنی به خصوص زوجهای جوان را داشته و لحظات شیرینی را برای مخاطبان خود رقم میزند.»
منبع: خبرگزاری مهر